Stora dagen äntligen här!

Ned räkningen har varit lång. Hur länge är det kvar nu tills jag fyller år....hm ja det är ca 4 mån. Hur länge är det kvar nu...det är 4 veckor kvar. Dag ut och dag in har denna frågan ställts. Och till sist kom den ju, dagen då Jesper äntligen fyllde 5 år.

***
Kvällen innan, pyntade vi och gjorde fint i hela huset. Ballonger, cerpentiner högt å lågt.

image266

40 ballonger, uppblåsta av mamma. Lite lätt yr i bollen efter detta kan jag meddela.

***
Lördag morgon.
HURRA HURRA HURRA HURRA
för Jesper idag.

Bull frukost på sängen och överöst med paket.
image267

Glad och nyvaken Jesper.
image268

Även Julia hjälpte till med paket öppnandet såklart.
image269

***

Senare på eftermiddagen var det dax för kompiskalaset.
Här är bordet färdig dukat och Jesper sitter och väntar på att hans kompisar ska komma.
image270

***
Den stora glassbomben full av tomtebloss!
image271

Efter två timmars kalas med 12 barn så pustade vi alla ut.
Dagen blev totalt lyckad! Jesper glad och hög av ruset en sån här dag ger.
***
Båda de små somnade gott efter denna härlig dag.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Bullfrukost är inte fel...:) smarrigt.
Glassbomben var smarrig den med. Gustaf tyckte det var mycket gott med smulor i glassen - men så tog han ju två gånger också....ja den glassen gillade han verkligen..:) Hela-havet-stormar leken gick hem också hos G.
Tack för trevligt kalas, säger både mamma C och Gurra P...

kram kram

Postat av: Birka

Ett stort grattis i efterskott till den store lille killen!

2007-10-25 @ 16:45:35
Postat av: Åsa

Jag firade min lilla kille idag som fyllde 3. Jag fixade tårtan och han och storasyster dekorerade med godis!!! Mycket gott blev.
Tänkte tipsa om en shop med fina Hello Kitty barnarmband för jag läste att det var din favorit figur, min med! Love this adorable little kitten.
www.o-råsa.se el. www.o-rasa.se
Hälsn. Åsa

2007-10-29 @ 21:09:20
Postat av: Britta

Grattis i efterskott! Vilken härlig glassbomb. Gillar bilden med den förväntansfulla killen. Kan livet bli bättre än så?

Kramar!

2007-10-30 @ 20:59:16
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Birka

Är du sugen på ett byte? Det är jag! Tänkte tema julpynt. Vad säger du?

2007-11-11 @ 07:32:30
URL: http://www.lindal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback