SCARY...

Idag har jag gjort något jag aldrig tidigare gjort. Här i min by så ska det vara utställning för alla amatör konstnärer. Vem som helst får ställa ut sina alster. Jag berättade detta för min arbetskamrat, hon tyckte absolut att jag skulle ta dit det jag har skapat. Själv kände jag mig väldigt tveksam.

Är defenitivit inte någon konstnär. Mer en pyssel människa som skapar saker i alla sorters matrial. I alla fall så övertalade hon mig. Idag var sista inlämnings dagen. Så jag rusade in när jag kom hem efter  jobbet och grabbade tag i två tavlor. Åkte biblioteket och konsthallen där inlämningen skedde.

Nu i efterhand känns det skit läskigt. Vad har jag gjort. Utställningen börjar den 24 november och håller på till den 20 december. Vi får väl se om de väljer just mina tavlor att ställa ut. De får in ganska många bidrag och alla kommer inte med.

Ja ja jag får gå på vernissagen på lördag och smyga runt där och kolla. Det är i alla fall ett stort pirr i magen just nu!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ooh vad roligt! Lycka till :D

Postat av: Britta

Ja, det är väl enda sättet - att kasta sig ut i det okända. Man måste våga lite tycker jag. Jättetufft av dig. Hoppas det går bra och annars är det ju ingen skada skedd - eller???

Stor kram och lycka till!!

2007-11-19 @ 21:54:22
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: MiaMaria

Så spännande! Hoppas att det går bra och jag vill gärna se bilder :)

*kram*

2007-11-20 @ 07:08:25
URL: http://sarnhammar.se/maria/hobby/hobby.asp
Postat av: Katariina

Vad kul, önskar lycka till:) Det går säkert bra!

Vet själv hur pirrigt det är, har varit med i ett tiotal konstutställningar i olika kulturhusprojekt(Stockholm, Haninge, Åbo)med samma princip för urval(amatörer och proffs). Alltid lika nervöst att lämna in sina alster för granskning men alltid lika kul att komma med:)
Kramar!!

2007-11-20 @ 07:16:59
URL: http://katariina.blogg.se
Postat av: Cecilia

Oh vad roligt - klart du ska ställa ut. Du är ju jätteduktigt. Jag tycker så mycket om din röda tavla med tjejen/ängeln på....har du med den?

kram och lycka till - vad spännande!!!

2007-11-20 @ 10:01:10
URL: http://sisselaj.blogg.se
Postat av: Annika

Naturligtvis ska du ställa ut dina saker gumman, du är ju så otroligt duktig!!! Stor Lycka Till-kram!!!

2007-11-20 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback