Frågor!

Här kommer ett gäng frågor som jag ställde den nyblivna fyra åringen.
Frågorna kommer från
Humla.

1. Vad heter du?
Jesper ( klart å tydligt )

2. Hur bor du då?
Öööö här...i Kunglssbacka

3. Hur många år är du?
Hm så... ( visar fyra fingrar )

4. Vad tycker du är roligt?
Aaa att leka med bilar

5. Vad tycker du är tråkigt då?
Att bada

6. Varför måste man sova på natten?
Varför man måste det...

7. Vad ska du bli när du blir stor?
Mekaniker

8. Vad gör en sån då?
Lagar bilar ( visar med händerna )

9. Var kommer bebisar ifrån?
Magen ( inga konstigheter där inte )

10. Vad gör bebisar för något?
Leker...de gör bara så.

11. Har jag varit en bebis då?
Hm...nej ( flinar )

12. Vilka är dina finaste kläder?
Ööö svart...nej mina bruna byxor och blåa tröjor för de är så gosiga tycker jag.

13. Vad önskar du dig av tomten?
En bil och en dinooosariee

14. Finns tomten? Var bor han?
Jaa, i ett hus i skoogen.

15. Vem är din bästa kompis?
Max

16. Vilket är det finaste ordet du vet?
Gräsmatta

17. Det fulaste ordet du vet då?
Hej då bajskorv

18. Finns det något du är jättebra på att göra?
Ja...det är hmm...å läsa tidningar som är upp å ner och att rita också.

19. När blir mamma och pappa arg på dig?
För att jag slåss...då går jag in på mitt rum.

20. Vad ska du göra nu?
Vara kvar här...( vi sitter vid köksbordet )

Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, vad kul det är att läsa svaren. De är så förnuftiga nu och det är kul att man kan föra ett samtal. Ser ut som Jesper hade en bra födelsedag också. Han hade bättre kläm på vad ett ord är för något än Olivia hade. Läs gärna hennes svar i min blogg.
Kramar!

Postat av: Anonym

Läsa tidningen upp o ner, det var inte dåligt:)

Jättekul att läsa alla svar från våra små som inte är så små längre.

Kramis

2006-10-23 @ 22:54:24
URL: http://therese.versiblog.se
Postat av: Annika

Han e ju för skön!!! Finns ju inget som går upp mot barns logik!! Ge honom en bamsekram från mig!

2006-10-24 @ 12:26:37
Postat av: Cecilia

Så himla kul att läsa svaren... :)

Gjorde samma sak med Gusten idag, och jag fick allt lite andra svar än för ett år sen jag med... kul kul

Kram

2006-10-24 @ 20:44:01
Postat av: Anonym

Han är väl för sööt.Lilla plutten...

2006-11-07 @ 08:08:23
Postat av: s

dfd

2007-01-16 @ 14:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback