Vardag igen!

Ja nu har vi då kommit in i vår nya vardag. Eftersom jag bivit arbetslös så blir allt nytt liksom. M har börjat jobba och barnen går på dagis 3 dagar i veckan. Jag själv är inne i det härliga söka-jobb-systemet :(
Kan inte påstå att jag tycker det är värst skoj. Att känn pressen från arbetsförmedlingen som jagar en att söka alla jobb ( hallå det går liksom inte ) samtidigt som jag själv inte vet vad jag vill syssla med. Har jobbat med samma sak i 15! år nu, jag vill gärna byta liv. Man till VAD??? Snacka om att det är total snurr i huvudet.

Jag hoppas att jag hittar någon struktur på mitt nya hemma liv och att jag finner svar på vad jag vill. Tyvärr tror jag att det är lätt att hamna utanför hela arbets livet som pågår därute. Känner redan nu att jag är isolerad från det livet.

Vad gör andra som är arbetslösa? ( utom att söka jobb såklart ) Vilket socialt liv har dom? Går dom hemma, liksom jag, och drar på radion, städar och snackar med blommorna?

Ja vi får se hur det här artar sig...just nu känns hoppet väldigt litet...

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Att vara arbetslös är absolut inte kul. Har varit det i flera omgångar. Det är då inte ett dugg slappt tycker jag. Stressen över att inte ha ett jobb och att faktiskt ALDRIG var ledig är inte alls kul.

Jag försökte strukturera upp dagarna så gott det gick, ha saker att göra de flesta dagar som ex: gå till bibban och läsa tidningen (hade den inte hemma), promenera för motions skull, ta tag i saker hemma så livet med familjen på helgerna blev roligare när måsten var fixade redan under veckan.....

Att veckohandla på tisdagsförmiddagarna saknar jag. Så fort det gick och så lite folk det var i affären då. Avslappnade att handla mat faktiskt. Nu får jag fixa det på kvällstid tillsammansmed andra som har jobb.

Lycka till med jobbsökandet och hoppas du kommer på vad du ska bli när du blir stor....

Kram

Postat av: Britta

Mmmm......tror också att det lätt blir en livsstil om man inte kommer igång med något rätt snart. Fast du får väl ta chansen att verkligen tänka till vad du skulle vilja göra. Att strukturera upp dagarna tycker jag låter som en bra idé.

Lycka till med hemmavaron iallafall.
Kramis!

2006-08-12 @ 23:32:44
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Birka (m. Emelia & Nathael)

Hej
Jag hoppas att det snart löser sig för dig. Visst är det orgnialare du är. Min mamma arbetar på Elanders så jag skulle kunna höra med henne om hon har något insidertips om du vill.

2006-08-18 @ 18:26:45
URL: http://lindal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback