Nu har den kommit...

Ikea katalogen. Öppnade brevlådan och där var den, den nya heta katalogen. Snabbt började jag bläddra i den för att få en överblick...både Jesper och Julia undrade förstås vad det var som på gick. Mamma ska bara kolla lite, vänta lite nu, lugna er.

Inom loppet av några sekunder fick jag ge upp, la katalogen i Julias knä, tog barn och vagn och andra
diverse saker man har med sig in. Väl inne i hallen sitter Julia och bläddrar febrilt i katalogen, tyvärr lite väl hårdhänt, ritsch, där rök den sidan. Nej, nej, nej så får man inte göra Julia aja!!

Hennes blick ser helt frågande ut, varpå hon börjar bläddra igen. Snabbt fick jag tag i framsidan och slet den ur hennes händer. Pust, det var med nöd å näppe, inga fler sidor trasiga i alla fall.

Senare på eftermiddagen får jag lite lugn och ro, sätter mig med en kopp thé och Ikea katalogen. Inser efter ett tag, när jag bläddrat igenom den några gånger, att jag blir lite lätt besviken. Inga roliga nyheter, inga måste ha grejer eller inte ens en gnutta inspiration får jag. Hm kanske ska jag ge den till Julia igen?

69579-80

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj - jag vet ju hur du vill ha dina tidningar så jag förstår att det måste tagit lite styggt i hjärtat när Julia rev sönder sidorna...eller?... ;);)

kram kram

2006-08-03 @ 19:11:31
Postat av: Britta

Tycker inte heller det var så mycket att titta på - vet inte om de gjort den annorlunda i år, färre inspirationsbilder. Utbudet verkade mindre också.

Väldigt vad det sprudlar i din blogg - kul att läsa.

Kramis!

2006-08-03 @ 22:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback