Nostalgi

Igår kom M hem med en DVD film, som han shoppat i samband med veckans matinköp. Och det var inte vilken film som helst. Utan Pojken med guldbyxorna! Alla vi som är födda på tidigt 70 tal vet precis vad det är. Jag var helt fascinerad av "Mats" byxor, tia efter tia drog han upp.

Idag har jag och Jesper suttit och tittat på filmen. Oj oj vilken nostalgi tripp. Bruna manchester byxor, köks skåp med skjutdörrar, kaffe kopparna Spisa Ribb, MER läsk i glas flaska, medaljong tapeter ja jag kan fortsätta listan lång. Jag njöt verkligen av att se dessa typiska 70 tals saker.

69579-84

Skulle inte tacka nej till ett par guldbyxor jag!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Maximilian fick denna film utav tomten i julas! :-)
Det var Daniels val, själv känner jag inte till denna film så väl..., är väl för ung! :-) Men tänk på allt som återigen är modernt, mancheter brallor, medaljong tapeter, köksskåp med skjutdörrar...
Lustigt!

2006-08-03 @ 14:09:11
Postat av: Lena

Ha ha...
ja de är spännande och jag minns hur jag nästan fick ont i magen när det visade sig att det försvann pengar från banken...*hua*

Postat av: Cecilia

Åh kultfilm....den skulle jag vilja se igen...vet att jag var klart facinerad av de bruna byxorna när jag var mindre och hett, hett önskade att jag hade ett par själv...:):)

kramis

2006-08-03 @ 19:13:26
Postat av: Humla

*s* Ja den har rätt nyligen gått på teve också... på Barnkanalen kanske? Härlig är den i varje fall och en sann nostalgitripp minsann!

2006-08-08 @ 02:01:58
URL: http://www.mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback