Kärleksgubben...igen :)

Jag blev starkt inspirerad av Lizette Greco och ville genast pröva detta. Tidigare har jag visat, här inne,  Jespers underabara kärleksgubbe som han ritade till mig. Den fick bli mitt motiv. Så jag satte igång och letade tråd och tyg som kunde tänkas använda. Och efter ett par timmar hade jag broderat klart hela gubben. Sååå skoj var det.


Slut resultatet kan ni se här, det bidde en kudde.
69579-89

***

69579-90

***

69579-54
Original teckningen

Eftersom detta gav mersmak, har jag fyndat tråd på loppis och en ram man spänner tyget i ( vet inte riktigt vad det heter. Nu ska det broderas :)
69579-86


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, den här iden ska jag sno bums :)
Ska ta med mig Antons teckning till skolan imorgon och be slöjdfröken om hjälp *S*

Postat av: cia med felicia & linnea

Vilken rolig grej! :D

Å kärleksgubben var ju jättegullig.

2006-08-30 @ 05:29:52
URL: http://www.busungarna.net
Postat av: Cecilia

Åh så fin den blev - helt underbar kärleksgubbe-kudde....spara den till Jesper gifter sig - så kan du skämma ut honom lite på hans bröllopsdag med att visa upp den för alla bröllopsgäster, sånt brukar ju vara poppis....hihihi

kram kram

2006-08-31 @ 17:00:49
URL: http://www.babyfriends.nu/medlem/gusten/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback