Hm är festen över?

Igår, lördag var jag på inflyttnings fest hos min bästa vän A. Jag var verkligen laddad över att få festa loss och veta att jag inte skulle vakna av barnens morgon pigga  tjoande. Jag skulle nämligen sova kvar hos A.

God mat, gott vin, glada människor, precis så det ska vara på fest. Verkligen toppen toppen. Men så fylls mitt glas lite väl fort och ofta ( förstår inte detta ) ändå var jag duktig som drack vatten också för att jämna ut lite.

Eftersom man är små barns mamma, så är jag inte direkt van att drick större mängder alkohol, detta visar sig rätt snabbt. Ganska tidigt tar A med mig ut på en luftande promenad runt kvarteret. Den var uppfriskande och väl behövlig. Kommer in och studsar loss på vardagsrumsgolvet till Nordmans, det gör ont men gå ändå...( tror texten är så hm ) sen kikar jag in i sovrummet. Där ligger lille N som är 1,5 år och sover. Uppbullad med kuddar runt sig sussar så gott. Själv känner jag mig lite trött, så jag lägger mig helt enkelt på/ i sacco säcken som ligger bredvid sängen på golvet.

Tanken var att jag bara skulle vila lite å sen gå ut till festen igen. Snacka om att jag blev lurad. Ett antal timmar senare vaknar jag och ser att sängen är tom. Åå vad skönt, kryper ner och somnar om. Vaknar klockan 10 dagen efter. Ska tillägga att jag däckade innan klockan tolv, sista gästen gick vid fem på morgonen, fick jag höra.

Snacka om att jag missade nästan hela festen!! Men jag hade skoj de få timmarna som varade :)

Kommentarer
Postat av: Katrin

Hihihi... precis om en riktig fest ska vara då! :-) Synd att den blev så kort bara...

2006-08-23 @ 15:38:46
Postat av: A

Jaaaaa du gumman, men du hade kul så länge du var vaken =)
Puss på dig!!!

2006-09-07 @ 12:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback